Ekonomika

ČOI původně nedoporučila uvedení pendolin do provozu

31.1.2006 13:55 Česká obchodní inspekce (ČOI) dostala loni podnět od Drážního úřadu, aby přezkoumala vzduchové brzdy u pendolina. ČOI následně zjistila, že síla materiálu u vzduchových brzd je špatná, a tím pádem je snížena životnost vzduchových brzd o 30 procent. Tuto informaci Novinkám potvrdil v úterý ředitel ČOI Jiří Pěkný.

ČOI pak doporučila nedávat pendolina do provozu a radila, aby firma Alstom, výrobce pendolin, vzduchové brzdy vyměnila. Podle Pěkného to ale neznamená, že by problémy s vzduchovými brzdami ohrožovaly bezpečnost cestujících.

"Pokud mám správné informace, tak došlo k dohodě a výrobce pendolina měl toto odstranit a vyměnit tyto brzdové vzduchové válce", řekl na Frekvenci 1 Pěkný. Dále uvedl, že ČOI nekontrolovala software pendolin. Právě díky chybě softwaru přestalo pendolino v lednu jezdit [celá zpráva].

Pendolino od středy bude opět  jezdit

České dráhy  však v úterý uvedly, že pendolino začne mezi Prahou a Ostravou jezdit opět od středy. Dráhy na spoj nasadí první opravenou soupravu, kterou již od firmy Alstom převzaly. Do pátku se na trať mezi Prahu a Ostravu i Prahu, Brno a Břeclav vrátí všech pět vlaků.

Pendolino prý stálo mnohem víc

Každá souprava rychlovlaku Pendolino přišla České dráhy (ČD) na miliardu korun. Tvrdí to předseda největší odborové centrály na železnici Jaromír Dušek. Za sedm souprav dráhy zaplatily 4,3 miliardy korun, další stamilióny korun ale prý stálo testování vlaků, které ČD prováděly samy. Dodatečné stamilióny si vyžádaly úpravy dep, milióny zase úpravy tratí pro testování.

Dalších zhruba 200 miliónů korun zaplatily dráhy za náhradní díly, které nakoupily předem, řekl v úterý Dušek. Záruční lhůta dílů tak vypršela ještě dříve, než skončí záruka vlaků. Navíc tehdejší generální ředitel ČD Dalibor Zelený na jejich úhradu podepsal směnky, což bylo nestandardní, prohlásil Dušek.

Za loňský rok ČD podle Duška vykážou ztrátu kolem půl miliardy korun, což by bylo zlepšení výsledku téměř o 200 miliónů korun. Předloni ČD měly ztrátu 674 miliónů korun. Zlepšení výsledku je podle Duška dáno tím, že dráhy téměř miliardu korun ušetřily na mzdových nákladech, které byly nižší díky razantnímu propouštění. Další miliardu ušetřil podnik v údržbě vozidel. Naopak o dvě miliardy proti předpokladům byly nižší tržby z nákladní dopravy, vyšší byly ale příjmy z osobní dopravy.

Novinky, ČTK

nahoru

Ekonomika:

Opravy D1 u Prahy jsou v polovině. Stavbaři se přesunou do směru na Brno

-

včera 20:08 Stavbaři dokončili opravy v jízdním pásu dálnice D1 u...

Firma z Nového Zélandu chce zavést čtyřdenní pracovní týden

-

včera 18:40 Novozélandská firma Perpetual Guardian chce zavést...

Němečtí řidiči Tesly mají vrátit stotisícovou ekologickou dotaci

-

včera 16:27 Stovky německých majitelů vozů Tesla Model S úřady...

Americká banka Morgan Stanley o třetinu zvýšila zisk na 53 miliard

-

včera 13:47 Americká banka Morgan Stanley v letošním druhém...

Výroba elektřiny v ČR stoupla za sto let osmdesátkrát

-

včera 13:24 Během posledních sta let stoupl instalovaný výkon...

Cestující kvůli odloženému letu Travel Servicu nocovali na letišti ve Varně

-

včera 12:21 aktualizováno Cestující charterového letu Travel...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů