Ekonomika

Lidé stále více nakupují privátní značky

18.9.2006 15:46 Lidé se při nakupování kromě ceny zaměřují stále víc i na kvalitu zboží. Nakupují také ve větším množství produkty, které vyrábí přímo obchodní řetězce, tzv. privátní značky. Uvádí to studie KPMG International.


Studie uvádí, že přestože cena je a stále bude klíčovým faktorem, který ovlivňuje složení nákupního košíku, začínají si zákazníci všímat i dalších kritérií. Stále více se například zajímají o kvalitu zboží a šířku výběru.

"Privátní výrobky jsou v průměru o 31 procent levnější než ostatní zboží a přitom nabízejí naprosto srovnatelnou kvalitu," vysvětluje úspěch tohoto zboží Romana Benešová a dodává, že v některých regionech, např. v Polsku, bývají privátní značky nabízeny oproti ostatním až za poloviční ceny.

Výrobci značkových produktů ale čelí silnému tlaku ze stran řetězců, ať už se jedná o cenu či o uspořádání sortimentu v regálech. Musí se snažit odlišit svůj výrobek od privátních značek.

Zákazníci jsou podle studie stále citlivější na změnu ceny - a to i přes rostoucí příjmy a lepší dostupnost úvěrů. Často se stává, že nejvíce se prodává zboží z obou konců cenového spektra, zatímco o produkty nacházející se ve středu cenové hladiny nebývá tak velký zájem. Tam, kde prestiž, značka či technické vlastnosti hrají hlavní roli při výběru zboží, je největší zájem o mezinárodní značky. Jde např. o kávu, whisky nebo elektroniku. Na druhou stranu privátní značky nabízené za nižší ceny jsou nejoblíbenější u běžných a často kupovaných produktů, např. nápojů či potravin.

Hypermarkety otvírají své pobočky i v menších městech

Studie dále uvádí, že hypermarkety i supermarkety stále více otvírají své menší prodejny v malých městech. Důvody proč se i velké hypermarkety přesouvají do menších měst je podle studie několik. Menší města nabízejí příležitost konkurovat ostatním např. diskontním prodejnám. Dále menší obchody umožňují i ušetřit náklady spojené s výstavbou.

Studie také tvrdí, že řetězce sázejí hlavně na pohodlné nakupování a komplexnost služeb. Soustředěním několika různých služeb v jedné lokalitě lákají obchodníci stále více zákazníků, kterým vyhovuje, že na jednom místě najdou prodejnu, čerpací stanici i rychlé občerstvení.

Novinky

nahoru

Ekonomika:

Opravy D1 u Prahy jsou v polovině. Stavbaři se přesunou do směru na Brno

-

dnes 20:08 Stavbaři dokončili opravy v jízdním pásu dálnice D1 u...

Firma z Nového Zélandu chce zavést čtyřdenní pracovní týden

-

dnes 18:40 Novozélandská firma Perpetual Guardian chce zavést...

Němečtí řidiči Tesly mají vrátit stotisícovou ekologickou dotaci

-

dnes 16:27 Stovky německých majitelů vozů Tesla Model S úřady...

Americká banka Morgan Stanley o třetinu zvýšila zisk na 53 miliard

-

dnes 13:47 Americká banka Morgan Stanley v letošním druhém...

Výroba elektřiny v ČR stoupla za sto let osmdesátkrát

-

dnes 13:24 Během posledních sta let stoupl instalovaný výkon...

Cestující kvůli odloženému letu Travel Servicu nocovali na letišti ve Varně

-

dnes 12:21 aktualizováno Cestující charterového letu Travel...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů