Ekonomika

Šéf Českých drah: Novým dopravcům se nebráníme, když je to férové

obrazek

Šéf Českých drah Pavel Krtek

ČTK

14.7. 19:31 České dráhy (ČD) se nebrání liberalizaci na železnici, ale musí být férová vůči všem dopravcům, říká v rozhovoru pro Právo šéf společnosti Pavel Krtek. Právě nespokojeností s přístupem managementu ČD v otázce otevírání trhu zdůvodňuje ministr dopravy Dan Ťok (ANO) svou snahu o obměnu vedení Českých drah. Po změnách v dozorčí radě chce výběrové řízení na členy představenstva, což by mohlo vést ke konci Krtka ve funkci.

Ministr Ťok chce změny ve vedení Českých drah. Budete se hlásit do nového výběrového řízení?

Jako profesionálnímu manažerovi mi nepřísluší komentovat rozhodnutí nadřízených orgánů. Za svou dosavadní prací v ČD si ale stojím a považuji za svou povinnost dokončit zahájený proces liberalizace.

České dráhy před čtyřmi lety nastoupily na cestu moderní a finančně stabilní společnosti, která obstojí i na plně konkurenčním trhu. Byl bych nerad, kdyby tato cesta byla přerušena v důsledku personálních změn.

Budete se tedy hlásit do nového výběrového řízení?

Rád bych v Českých drahách dokončil práci, kterou jsem začal.

Pan ministr mluví o odpolitizování orgánů ČD. Jak ten výrok vnímáte? Jsou orgány ČD zpolitizované?

České dráhy jsou vlastněné státem, například řídicí výbor ČD je složen mimo jiné ze zástupců ministerstva dopravy. Do této míry bude v ČD hrát politika vždy svou roli. Snahy pana ministra o dosazení odborníků do dozorčí rady velice vítám.

Já stojím v čele profesionálního managementu obchodní korporace s povinností péče řádného hospodáře, složení ostatních orgánů je otázkou vlastníka.

Ministr Ťok kritizuje vaše vedení za setrvalé blokování liberalizace dopravy na železnici. Řekl, že soukromníci se chtěli dohodnout na společné výměně jízdenek na komerční bázi, ale vy jste to odmítali, takže se do toho musel vložit stát. Je to tak? Přijímáte tuto kritiku?

České dráhy se liberalizaci nebrání, naopak ji berou jako příležitost a motivaci k dalšímu zvyšování efektivity hospodaření i kvality služeb. Dlouhodobě však zdůrazňujeme, že liberalizace musí proběhnout promyšleně a férově vůči všem dopravcům.

Některé zájmové skupiny však liberalizaci vnímají jako příležitost k oslabení národního dopravce a je známo, že by rády převzaly vybrané strategické dceřiné společnosti ČD (např. ČD Cargo nebo ČD – Telematika). Toto naše vedení nikdy nepřipustilo.

Co se změnilo v ČD od příchodu soukromých dopravců?

Konkurence nás žene dopředu a České dráhy vynakládají obrovské úsilí na to, aby poskytovaly ty nejlepší služby a obstály v konkurenčním boji.

Myslím, že když porovnáte kvalitu cestování s ČD dnes a třeba před deseti lety, tak ten rozdíl je zřejmý a propastný. Zeptejte se našich zákazníků, každoročně významně přibývají.

Tomáš Reiner, Právo

nahoru

Ekonomika:

Trump cupoval měnovou politiku EU a Číny

-

včera 22:56 Americký prezident Donald Trump v rozhovoru s...

Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

-

včera 21:58 Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních...

Kapsch kvůli mýtu podal trestní oznámení na člena komise ÚOHS

-

včera 16:45 Společnost Kapsch podala trestní oznámení na advokáta...

Analytik zpochybnil, že má Tesla na odkup svých akcií. Ty pokračují v pádu

-

včera 16:13 Akcie Tesly, americké automobilky zaměřené na...

Jste v protisměru! Varovné značky vyrostou i v Česku

-

včera 13:40 Video: Česko bude používat pro varování řidičů...

Bezprecedentní suma. Státy eurozóny nalily za osm let do Řecka 6,6 biliónu korun

-

včera 11:56 Dlouhodobě předluženému Řecku v roce 2010 hrozil...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů