Domácí

Je to jen dočasné řešení, tlačí odborníci na rozhodnutí o Libeňském mostu

Libeňský most byl podepřen, aby se zamezilo riziku havárie.

ZDROJ: Novinky

13.3. 16:48 Libeňský most byl kvůli havarijnímu stavu před dvěma měsíci uzavřen pro vozy i tramvaje. Přestože byl podepřen speciální ocelovou konstrukcí s betonovým základem, díky které se na most provoz na začátku března vrátil, není stav mostu dostačující. O jeho osudu se podle odborníků musí rozhodnout neprodleně.

Most z roku 1928 nebyl dosud nikdy opravován. Podrobná studie Kloknerova ústavu jasně prokázala, že je ve špatném technickém stavu. „My jsme prováděli poměrně rozsáhlou a komplikovanou diagnostiku objektu a na základě jejího výsledku TSK přistoupilo k uzavřen mostu, protože některé části byly v havarijním stavu,“ připomněl Novinkám ředitel Kloknerova ústavu Jiří Kolísko s tím, že v tu chvíli započaly na mostě a jeho rámových konstrukcích opravy.

Omezení

Problém se vyřešil lokálním podepřením vybraných prvků rámových konstrukcí. „Ten hlavní most se skládá z předpolí, z rámových konstrukcí, pak je hlavní konstrukce oblouková, to je pět oblouků, které tvoří hlavní vzhled mostu, a za mostem jsou další rámové konstrukce. Ty byly jak na libeňské, tak na holešovické straně ve špatném stavu, tudíž se lokálně podepřely,“ vysvětlil Kolísko.

Libeňský most nebyl dosud opravován.

FOTO: Novinky

Most byl podepřen ocelovou konstrukcí, která má betonový základ a díky které je most takzvaně přizvednut. Nezávislý statik poté rozhodl o tom, že se na most mohou vrátit jak tramvaje, tak auta v omezené hmotnosti. Místo 11 tun tam smí jezdit vozy do šesti tun a tramvaje se nesmějí potkat v jednom místě. „Tímto podepřením se zmírnilo riziko poruchy,“ dodal Kolísko.

Dočasné řešení

Toto řešení je ale pouze dočasné. Kolísko jasně dodává, že o osudu mostu by mělo být rozhodnuto neprodleně. Buď se může most řádně opravit tak, aby zajistil požadovanou statickou spolehlivost a zatížitelnost, nebo se může postavit zcela nový. „Obě varianty jsou schůdné a proveditelné. Mělo by být rozhodnuto v přiměřené době, neprodleně, jinak ten most bude dál chátrat. Nelze pak vyloučit, že v blízké budoucnosti nastane další krizová situace,“ uzavřel Kolísko.

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 miliónů korun.

Náměstek pro dopravu Petr Dolínek na dotaz Novinek sdělil, že si je závažnosti situace vědom. O osudu mostu podle něj bude rozhodnuto do konce dubna.

Kristýna Léblová, Novinky

nahoru

Domácí:

Na kůrovce vzlétly drony s kamerami

-

dnes 18:38 Při vyhledávání stromů napadených kůrovcem musí lesníci...

Babiš to schytal od naštvaných Italů

-

dnes 18:33 Kriticky odpověděla část italských politiků i médií na...

Změny ministrů už nestíháme sledovat, ti bez titulu mají výhodu, glosují politici Krčálův pád

-

dnes 16:17 Lídři opozičních stran oceňují, že se ministr práce a...

Zeman v dopise „doporučoval” Babišovi, ať mu navrhne místo Pocheho Hamáčka

-

dnes 15:20 Když premiér Andrej Babiš (ANO) v červnu navrhl do čela...

Ministr Krčál rezignoval, nahradit ho má Maláčová

-

dnes 15:00 Video: aktualizováno Ministr práce a sociálních věcí...

Univerzita zkoumá Krčálovu práci, diplom mu vzít nemůže

-

dnes 13:51 Fakulta humanitních studií Univerzity Tomáše Bati...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů