Zahraniční

Kdyby Zeman tolik nelpěl na Rusku, otočil by se na podpatku a jel domů, napsal Kommersant

obrazek

Český prezident Miloš Zeman se svým ruským protějškem Vladimirem Putinem v jeho černomořské rezidenci Bočarov ručej v Soči

FOTO: Vít Šimánek, ČTK

23.11.2017 14:55 (aktualizováno: 23.11.2017 15:07) Moskvě se při jednáních s českým prezidentem podařilo vyhnout vážnému diplomatickému skandálu. Kdyby však Zeman nebyl tolik zatížený na spolupráci s Ruskem, sebral by se a po přečtení článku velebícího okupaci Československa v roce 1968 odjel domů. Ve čtvrtek to v souvislosti s textem publikovaným na ruském armádním serveru Zvezda napsal list Kommersant.

Podle Kommersantu byl Zeman o obsahu článku obeznámen ve středu na česko-ruském ekonomickém fóru. Jeden ze členů Zemanovy delegace ale ČTK řekl, že se prezident o textu dozvěděl už v úterý večer.

Kommersant píše, že řada členů české delegace požadovala státní návštěvu na protest ukončit a Zeman se ale rozhodl takto nepostupovat, nýbrž tuto otázku nastolit při jednání s premiérem Dmitrijem Medveděvem. [celá zpráva]

Mluvčí českého prezidenta Jiří Ovčáček ale tuto informaci deníku Kommersant na Twitteru popřel.

Ruská FAKE NEWS. Nejprve hnus o okupaci 1968, teď totální lež Kommersantu, že řada členů české delegace požadovala státní návštěvu ukončit.

— Jiří Ovčáček (@PREZIDENTmluvci) November 23, 2017

Prezident ČR Miloš Zeman se v Gorkách u Moskvy sešel s předsedou vlády Ruské federace Dmitrijem Medvěděvem.

FOTO: Vít Šimánek, ČTK

To se podle listu dozvěděli v aparátu ruské vlády a měli čas se připravit. „Kdyby se (Zeman) méně zaměřoval na spolupráci s naší zemí, tak by se otočil na podpatku a odjel... Bez ohledu na přípravu (ruské reakce) tím už bylo jednání zatížené," uvedl zdroj listu.

Zmíněná stať vyvolala bouřlivou odmítavou reakci české politické scény. Její autor Leonid Maslovskij v ní mimo jiné tvrdí, že sovětská invaze v roce 1968 zabránila státnímu převratu zorganizovanému Západem a zachovala v zemi mír na dalších 20 let. Prezident Miloš Zeman autora označil za „novinářského šílence s vylízaným mozkem”. [celá zpráva]

Premiér se distancoval, televize se omluvila

Ruský premiér se na středečním jednání s českým prezidentem od článku, který na webu už dostupný není, na Zemanovu žádost distancoval. Alexej Pimanov, šéf mediální společnosti Krasnaja zvezda, která televizi vlastní, pak uvedl, že televizní redakce je za stanovisko premiéra vděčná a plně je podporuje. [celá zpráva]

Pimanov dále znovu zdůraznil, že server je diskusním fórem, kde se střetávají různé názory. To, že se článek na webu objevil v době státní návštěvy českého prezidenta, je podle něj nešťastná shoda okolností.

Zeman svou pětidenní cestu do Ruska zahájil v úterý v Soči, kde se sešel s prezidentem Vladimirem Putinem. Kromě rozhovoru o Sýrii a česko-ruské spolupráci se Zeman přimluvil také za propuštění za osvobození ukrajinského teologa Kozlovského vězněného v Donbasu.

Novinky, ČTK

nahoru

Zahraniční:

Trump se obává výpovědi před vyšetřovatelem Muellerem, raději se jí vyhne

-

dnes 09:41 Prezident Donald Trump se rozhodl zatím nevypovídat...

Janovský most zase podivně zní

-

dnes 07:08 Torzo zříceného dálničního mostu v Janově, v jehož...

Nová epidemie eboly v Kongu má už padesát obětí

-

dnes 06:41 Nejnovější epidemie eboly na východě Konga si vyžádala...

V Drážďanech byla znásilněna Češka

-

dnes 06:13 aktualizováno Neznámý útočník znásilnil v Drážďanech...

Kauza Kuciak: vyšetřuje se, zapomeňte!

-

dnes 02:47 Uplynulo půl roku od vraždy slovenského novináře Jána...

Zanedbali a opustili jsme ty nejmenší, odsoudil papež sexuální zneužívání dětí

-

včera 23:35 Papež František dnes v otevřeném dopise všem katolíkům...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů