AutoMoto

Hyundai zveřejnil české ceny sportovní i30 N, stojí stejně jako Golf GTI

obrazek

Hyundai i30 N (2017)

FOTO: Hyundai

13.10.2017 11:37 Korejský Hyundai začal v Česku oficiálně prodávat svůj první sportovní model, i30 N. Nabízí se buď s výkonem 250, nebo 275 koní a vyrábět se bude v Nošovicích. Se základní cenou 699 990 korun.

Golf GTI je legenda mezi auty kategorie hot hatch, tedy hatchbacky s výkonem přes 200 koní, kterými můžete každodenně jezdit do práce a o víkendu je provětrat na závodním okruhu. Hyundai letos přichází se svým prvním sportovním modelem, který vyhází z hatchbacku i30.

České ceny za i30 N jsou nastavené právě proti Golfu GTI, který je o zanedbatelných 90 korun levnější. Hyundai za svou 250k verzi chce 699 990 korun, proti golfu ale nabízí kompletní výbavu a o 20 koní vyšší výkon. Další konkurent - Octavia RS (230 k) přijde na 696 900 korun, proti dvěma výše zmíněným konkurentům ale nejde o hatchback, nýbrž o liftback. A Focus ST o výkonu 250 koní v Česku stojí 725 tisíc.

Hyundai i30 N (2017)

FOTO: Hyundai

Volkswagen Golf GTI Performance

FOTO: VW

K i30 N nemusíte prakticky nic dokupovat - střešní okno za 25 tisíc je u sportovního auta nesmysl, takže připlácí se pouze 17 tisíc za metalický lak. Kdo chce o 25 koní výkonnější verzi s lepšími brzdami (přední kotouče mají průměr 345/315 mm), aktivní klapkou výfuku, výztuhou v zavazadlovém prostoru a elektronickým samosvorným diferenciálem (mechanický v nabídce není), ten musí sáhnout pro dalších 40 tisíc.

Standardní i30 N stojí na 18palcových litých kolech, verze Performance má devatenáctipalcová kola a pneumatiky Pirelli s rozměry 235/35.

První ostrý Hyundai má 250 nebo 275 k

Hyundai i30 N je poháněn přeplňovaným motorem o objemu dva litry, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze má 250 koní (184 kW), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (202 kW).

Obě verze mají stejný největší točivý moment – 353 Nm při 1450–4000 otáčkách, respektive 1450–4700 otáčkách u výkonnější verze. I slabší varianta se rozjede na 250 km/h, zrychlení 0–100 km/h je otázkou 6,4 sekundy, respektive 6,1 s.

Sportovní derivát i30 má v nabídce elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortním a sportovním režimem. Elektronická stabilizace je vypínatelná. Převodovka je výhradně manuální a má šest rychlostních stupňů.

Hyundai i30 N (2017)

FOTO: Hyundai

maž, Novinky

nahoru

AutoMoto:

Takhle prý bude vypadat elektrický Volkswagen

-

dnes 10:37 Koncept Volkswagen I.D. už je dost starý. Ale...

Ford potvrdil svůj první elektromobil, do Evropy dorazí v roce 2020

-

dnes 09:25 Ford zveřejnil detaily ke svému chystanému elektrickému...

EU navrhuje další bezpečnostní výbavu aut. Chce nařizovat i rychlost jízdy

-

dnes 08:16 Evropská komise představila návrh, podle kterého by...

Continental testuje autonomní řízení na dálnicích. Brzy se pustí i na okresky

-

včera 16:27 Systém nazvaný Cruising Chauffeur má do roku 2025 na...

V Boleslavi už montují nástupce rapidu

-

včera 15:00 Škoda Rapid ve verzích liftback a hatchback...

Národní muzeum oslavuje 90 let klubu Harley-Davidson. Český je nejstarší na světě

-

včera 13:10 Národní technické muzeum v úterý zahájí výstavu 90 let...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Téma Počasí Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby