AutoMoto

Další indický vůz totálně propadl v bezpečnosti

Crash Test Chevroletu Enjoy

21.3.2017 09:20 Zatímco čínské vozy, které se snaží být světové a postupně se protlačit na další trhy, zvyšují svou úroveň bezpečnosti, indická auta jsou na tom strašně. Příkladem může být další nárazový test vozu Chevrolet Enjoy.

Jelikož čínský výrobní zázrak pomalu uvadá a tamní dělník už vydělává pomalu totéž co dělník v Evropě, automobilky hledají další místa, kde by se dalo velmi levně vyrábět. Zatím nejlevnější zemí je Indie, kde je navíc obrovský hladový trh. A tak spousta značek zde vyrábí nebo sem dováží auta, která ale postupně chtějí také domestikovat i v okolních státech a pak třeba vyrazit do světa. Příkladem budiž Renault Kwid.

A tak je dobré, že se Global NCAP věnuje i testování bezpečnosti indických aut, abychom věděli, jak to s nimi vypadá. Bohužel to zatím vypadá dost bledě. Před nedávnem jsme vám ukázali tristní výsledky testů pěti indických aut. [celá zpráva]

Test Chevroletu Enjoy odhalil další model, který nedosáhl ani na jedinou hvězdičku z pěti. Vůz je společným výrobkem hned několika značek: SAIC, Liuzhou Wuling Motors Co. a GM China. Jak vidíte, čínské automobilky už vycítily v indickém trhu velký potenciál. Kompaktní MPV s délkou 4,3 metru mělo při testech motor o objemu 1,3 litru spalující benzín, tedy nejběžnější prodávaný agregát. Ano, vůz je v prodeji už od roku 2010 v Číně a od roku 2013 v Indii.

Výsledek – tragédie

Nárazové testy ukázaly, že v ochraně dospělých nedosahuje při čelním i bočním nárazu vůz ani průměrných hodnot. Posádka je prakticky při jakémkoli střetu vystavena nadlimitním tenzím a zranění jsou velmi vážná. Podívejte se na video a sledujte například volant, který při nárazu vystřelí proti obličeji řidiče. Agentura Global NCAP ve svém hodnocení dokonce napsala, že „karoserie není schopna odolat jakémukoli nárazu“.

Zajímavý je i test ochrany dětí. Vůz není vybaven ISOfixem (ostatně nemá ani žádný airbag), a tak musela být zkušební dětská sedačka poutána pouze pásem. Komisaři zjistili, že ani tohle pořádně nejde a sedačky Maxi Cosi Cabrio Fix a Maxi Cosi Priori XP nešlo pásem správně připevnit. Přesto v ochraně dětí dopadl vůz nejlépe – dostal dvě hvězdy, což v součtu s ochranou posádky na předních sedadlech stejně dalo nulu.

LL, Novinky

nahoru

AutoMoto:

Netradiční test: Jak udělat z dodávky kempinkový vůz

-

dnes 15:21 Obrazem: Tenhle test auta bude dost netradiční. Není...

Mercedes promlouvá ke kolemjdoucím pomocí světel

-

dnes 13:43 Video: Mluvící auto už tu bylo, ať už ve sci-fi formě v...

Aston Martin vyrobí 25 vozů z bondovek. Včetně všech špionských vychytávek

-

dnes 11:17 Vozů Aston Martin DB5 s výsuvným pancéřováním, otočnou...

Legendární „kachna” má svou čtyřiadvacetihodinovku, jezdí se v Anglii

-

dnes 09:31 Video: Existují auta, se kterými by člověka opravdu...

Bentley chystá ke svému jubileu luxusní obrazovou knihu

-

dnes 07:55 V roce 2019 oslaví značka automobilů Bentley své sté...

Mercedes krále rock'n'rollu se objeví v aukci

-

včera 15:00 Na světě snad není gramotného člověka, který by neznal...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů