Kariéra

Mladé zaměstnance získají ti zaměstnavatelé, kteří je osloví jejich řečí

obrazek

Ilustrační foto

Profimedia.cz

30.8.2016 16:11 Do produktivního věku se v současné době dostává generace, která je nejaktivnější na sociálních sítích. Využívá je tedy i při hledání pracovních příležitostí. Proto výrazně narůstá i význam moderních komunikačních prostředků při náboru zaměstnanců. A nejde už zdaleka pouze o profesní síť LinkedIn nebo Facebook.

Podle nedávného průzkumu mezi HR manažery využívá při hledání práce sociální sítě u nás téměř 55 % zájemců, velká většina především profesní síť LinkedIn. Personalisté zde často hledají potenciální zaměstnance.

Sociální sítě při hledání zaměstnání využívají nejčastěji zájemci v oblasti IT, technologických firem a bankovnictví, personalisté na nich nejčastěji hledají specialisty, ať už v technických oborech, nebo se specifickými jazykovými znalostmi.

Facebook se nejčastěji využívá pro netradiční oslovení zájemců o zaměstnání, jeho důležitost při náboru zaměstnanců potvrzuje třetina firem.

„Firmy, které chtějí zaujmout mladé talenty, musejí komunikovat jejich řečí,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz.

„Podoba náboru nových lidí se v současné době mění. Hlavně proto, že kvalifikované mladé zaměstnance hledá mnoho firem. Zejména progresivní technologické firmy svá náborové aktivity směřují na Facebook, LinkedIn a další sociální sítě.“

Tréninková aplikace

Jedním z nových projektů je Jobventura. Jedná se o nástroj určený zejména pro mladé lidi, kteří se připravují na svůj první pracovní pohovor. Jde o „tréninkovou“ aplikaci, díky které je možné prožít pohovor očima uchazeče a zjistit, na co je třeba se připravit.

Její forma usnadní lepší vstřebání informací, upozorní na to, co je v rámci pohovoru důležité, a na co si dát pozor. Tyto závěry mohou zvýšit uchazečovu připravenost a odolnost, odstraní případné chyby i nervozitu.

„Projekt je určen mladým lidem, kteří čerstvě vstupují na trh práce. Snaží se jim usnadnit tento nelehký krok a připravit je na první pracovní pohovory. Interaktivní forma uchazeči o práci přímo napoví, na co si konkrétně má dát při pohovoru pozor a kde jsou jeho silné stránky,“ shrnul Marek Gešo z firmy Accenture.

fš, Novinky

nahoru

Kariéra:

Rodinné podniky čeká výměna stráží

-

17.4. 13:36 České rodinné podniky zažívají dobré časy. Polovina ze...

Práce baví přes polovinu lidí

-

16.4. 12:27 Průzkum zabývající se motivací českých zaměstnanců...

Rozdíly v odměňování mužů a žen se v Česku příliš nemění

-

13.4. 13:06 Hlavním tématem devátého ročníku vzdělávací konference...

Poradna: Výpověď pro nadbytečnost pohledem Nejvyššího soudu

-

12.4. 11:24 Výpověď pro nadbytečnost z organizačních důvodů je...

Absolventi nejsou mnohdy připraveni vstoupit na trh práce, tvrdí personalisté

-

11.4. 11:35 Někteří absolventi škol se mohou stát ohroženou...

Dvanáctihodinový směnný provoz je zastaralý, říká odborník

-

9.4. 12:15 Podle průzkumu Českého statistického úřadu pracuje v...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů