Domácí

Kampaň proti Rusku šíří Český rozhlas či Univerzita Karlova, tvrdí proruský server

obrazek

Rádio Svobodná Evropa

FOTO: Lukáš Táborský, Právo

14.4.2016 16:01 Pracovníci Českého rozhlasu (ČRo) a Rádia Svobodná Evropa, studenti Univerzity Karlovy a pracovníci dalších institucí v Česku vedou „informační válku proti Rusku“, tvrdí server Aeronet. Ten je naproti tomu označován za nástroj ruské propagandy ve zprávě Bezpečnostní informační služby (BIS). Server se odvolává na seznam IP adres, z nichž se na něj připojují údajní „trollové“.

Aeronet tvrdí, že získal „seznam objektů v ČR, jejichž prostory a infrastruktura jsou využívány k ideologickému rozvracení nejen Ruské federace, ale i české alternativy a k vedení informační války ve prospěch západních elit a globalistů.“

KOMENTÁŘ DNE:
Očima Saši Mitrofanova: Je to jenom na lidech, jestli chtějí dál čichat smrad

Mezi těmito objekty jsou údajně sídla ČRo, humanitních fakult UK a jedné fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Rádia Svobodná Evropa či Evropského domu, který v ČR zastupuje instituce Evropské komise.

„Výchova studentů na humanitních fakultách v České republice by měla směřovat jinam, než je vedení informační války proti Rusku. Je naprosto evidentní, že cizí mocnosti zneužívají české studenty pro špinavou práci,“ píše server.

Rozhlas i univerzita nařčení odmítají

„Český rozhlas je veřejnoprávní médium, které je nezávislé, objektivní a nestranné. Naše vysílání se řídí důsledně Zákonem o ČRo i Kodexem ČRo. Takovéto nařčení důrazně odmítáme,” reagoval pro Novinky mluvčí Českého rozhlasu Jiří Hošna.

„Nařčení Aeronetu vážně nebereme. Domnívám se, že na univerzitách již od středověku zněly myšlenky, které se občas někomu nelíbily. Jsem přesvědčen, že takové myšlenky budou znít i nadále,” sdělil Novinkám rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima.

Aeronet je česky psaný internetový server s anonymními vlastníky, který uveřejňuje obtížně ověřitelné zprávy z výrazně proruské perspektivy. Za zdroj nebezpečné ruské propagandy ho v roce 2014 označila BIS a zprávy ministerstva vnitra o extremismu z roku 2015 ho uvádí jako „rádoby zpravodajský portál“ šířící dezinformace s cílem vyvolat strach a paniku ve společnosti.

Novinky

nahoru

Domácí:

Rozdrtil Zeman Drahoše? Byl věcný a slušný? Politici se neshodnou

-

včera 22:52 Finalisté prezidentské volby Miloš Zeman a Jiří Drahoš...

Poslanci můžou ve Sněmovně opět pít alkohol

-

včera 18:44 Při schůzích Sněmovny se opět může ve všech...

Méně plastu v přírodě? Pomoci by mohly zálohy na PET láhve

-

včera 17:39 Přestože Česká republika patří v třídění plastu k...

Bývalý pražský imám je uzavřený člověk, řekli svědci. S jeho výkladem islámu nesouhlasí

-

včera 17:32 Jako uzavřeného člověka popisují bývalého samozvaného...

Abych tu pohanku dokouřil. Zeman chtěl v diskusi se Soukupem dokončit pohádku

-

včera 17:08 Video: Prezident Miloš Zeman, který se v pondělí...

Praha 6 se plácla přes kapsu, za lavičku na počest Havla dala 850 tisíc

-

včera 17:03 Video: Červenou lavičku Ferdinanda Vaňka neboli alter...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Kariéra Cestování Téma Počasí Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby