Kultura

Viceprezident Universal Music: Nevíme, kolik lidí na MusicJet nalákáme, ale jsme optimističtí

4.10.2011 16:59 Kolik lidí přiláká nová služba MusicJet? Budou se za pět let prodávat CD? Viceprezident největší hudební firmy na světě Universal Music Richard Abdalian mluvil s Novinkami o internetu a budoucnosti hudebního průmyslu.

MusicJet v podstatě znamená poslouchání hudby zadarmo?

Ne, nabízí přístup k hudbě zdarma, aby získal uživatele, kteří přeskočí k legální službě. Nic nestojí a je to bezpečné. Před lety, když jsem poprvé měl konto na Spotify, dal jsem to dětem. Nejdřív hledali, co najdou, a druhá věc byla, jestli to hraje hned. Na pirátských stránkách musím čekat a stahovat. Někdy budou alba na MusicJet ještě před vydáním CD. Není tu jen 30 sekund, můžete si poslechnout všechno.

To ale není novinka, takže čím je služba zvláštní?

Záměr nebyl přinést něco nového, záměr byl přinést něco, co je už úspěšné. Jsme zaměření na uživatele. Spotify je velmi úspěšný, protože uživatel to přijal. Ale MusicJet je lepší, protože je místní. Spolupracujeme s místními hráči, jako je Seznam, rádio atd., a hlavně tam bude místní hudba.

Kolik lidí to bude používat?

Nevím.

Musíte mít ale nějaký plán...

Nikdo to neví. Ale jsme velmi optimističtí, protože Spotify je velmi úspěšný business model. Třeba ve Švédsku máte 2 milióny uživatelů, v zemi, kde je pouze 9 miliónů obyvatel. To je úspěch. Víme, že tady je jiné prostředí, ale myslím, že to poroste velmi rychle, když dáte vedle sebe nelegální a legální službu a oboje zdarma.

Kdy očekáváte, že MusicJet začne vydělávat?

Máme plán, že místní hráči by mohli vydělávat druhý rok. My jim pomáháme. Chceme pomoci místním investorům. Víme, že tohle je správný model. Dělali jsme testy i v Rusku, to je mnohem obtížnější trh než tady, a mělo to velký úspěch.

Myslíte, že lidé budou kupovat za pět let CD?

Ano, vždy budou nějací zákazníci kupovat CD. Třeba klasickou hudbu, možná i MusicJet bude mít speciální design pro klasiku. Je to otázka pocitu, vždycky někdo bude chtít CD. Ve Švédsku spustili Spotify a prodej CD nejdřív poklesl, ale teď roste. Globální příjmy z hudby rostou.

Četl jsem, že 90 % prodaných CD v Americe představuje hudba z šedesátých let.

Ano. Hip-hop a R & B poslouchají mladí, ne lidi jako já. Ti lidi používají nelegální nebo legální služby na internetu. Stará generace, přes 40, kupuje CD. My posloucháme pop a rock, v některých teritoriích je teď na prvním místě hitparády i jazz, třeba Melody Gardot. Hitparády se hodně změnily, máme dva typy zákazníků. Mladí jsou plně digitální, ti ostatní chtějí CD.

Stanislav Dvořák, Novinky

nahoru

Kultura:

Na pláž ve středním věku. Ve Varech se bude promítat i Cesta do Florianópolisu

-

dnes 08:03 Na brazilskou dovolenou se můžete vydat ve snímku Cesta...

Nové knihy: Towles, Fieber, Fabbri, Mohammadi i Garfield

-

dnes 07:00 Nabídka pro letní čtení i pro dárek za vysvědčení....

V Itálii našli nejstarší obraz od Leonarda da Vinciho

-

včera 19:01 Glazovaná keramická kachlička s obrazem archanděla...

Rána do hlavy může výrazně zlepšit život

-

včera 17:33 O tom, že každá žena je tak krásná a sexy, jak se sama...

Eurovize bude tématem nové komedie s Willem Ferrellem

-

včera 16:42 Will Ferrell zpívající v Eurovizi? Sen milovníků...

Na Okoři Chinaski, Klus i Xindl X

-

včera 15:36 Festival Okoř, který se koná na známém hradě nedaleko...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Počasí Téma Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby
Ochrana údajů