AutoMoto

Test Kie Sportage 2,0 CRDi, konkurenta yetiho ze Slovenska

obrazek

Kia Sportage

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

21.12.2010 10:24 Kia Sportage je po sesterském modelu Hyundai ix35 dalším malým SUV, které chce sebrat zákazníky Škodě Yeti. V Žilině vyráběná Sportage kromě zajímavé ceny útočí i povedeným, v Německu navrženým designem. Jaké jsou její klady a nedostatky jsme zjišťovali během týdenního testu.

Německý designér Peter Schreyer se proslavil například první generací Audi TT. V roce 2006 jej z koncernu Volkswagen přetáhla Kia a jak vidno, pro korejskou automobilku to byl dobrý tah. Z německého studia totiž vycházejí po designérské stránce zajímavá auta. Například nová Kia Sportage, malé SUV, které se vyrábí na Slovensku.

Sportage vypadá větší, než ve skutečnosti je (4440 x 1855 x 1635 mm). Mohutný moderní design se jistě bude mnohým zákazníkům líbit. Ani uvnitř to není s prostorností  špatné – pro čtyři dospělé cestující je uvnitř dostatek místa ve všech směrech. Kufr nabídne průměrných 564 litrů (1353 l po sklopení zadních sedaček); dobré je, že tyto hodnoty platí jak pro verzi 4x2, tak pro 4x4.

Kia Sportage

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Dobře zpracovaný interiér

Daní za efektní vzhled je omezený výhled šikmo vpřed a dozadu. V testovaném voze byla příplatková parkovací kamera, ukrytá ve zpětném zrcátku, ale i tak je omezený výhled jedním z největších nedostatků tohoto vozidla.

Pochvalu si zaslouží interiér, který je na tom dobře po stránce ergonomie a neurazí ani výběrem použitých materiálů. Nepředstavujte si, že Sportage má stejně kvalitní kabinu jako BMW nebo Audi, ale i přes absenci dražších materiálů či designérských „parádiček“ působí bytelně a vcelku hodnotně.

Kia Sportage - interiér vypadá dobře.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Sportage lze koupit s pohonem jenom přední nápravy nebo si připlatit za verzi 4x4 se systémem Dynamax, jehož elektronika rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu dle aktuálních trakčních podmínek. Na mokré či zasněžené vozovce to jistě přijde vhod, do terénu ale sportage není – nemá na to stavěný podvozek a nabídne i malé nájezdové a přejezdové úhly. Zablácenou lesní cestu na chalupu ale zvládne bez problémů.

Dvoulitr výkonem neohromí

Testovaný dvoulitrový, trubodmychadlem přeplňovaný turbodiesel, je druhou nejsilnější motorizací pro sportage (po zážehovém motoru 2.0 CVVT s výkonem 120 kW – 163 k). Nabízených 100 kW (136 k) a 319 Nm na 1,6 tuny pohotovostní hmotnosti v dnešní době neohromí. Přesto, moderní agregát je prost turboefektu, přirozeně zabírá už od nízkých otáček, je tichý a jeho výkon víceméně postačuje.

Při lehké noze se spotřeba paliva vejde v kombinovaném režimu do šesti litrů na sto kilometrů; ve městě nebo při rychlejší jízdě stoupne zhruba o 1 l / 100 km.

Kia Sportage: kufr svou velikostí neohromí, většině zájemců ale bude patrně stačit.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Manuální převodovka má šest stupňů a lze o ní říct, že je přesná a má krátké dráhy. Řízení je necitlivé kolem středové polohy. Podvozek občas překvapil nekomfortním tlumením.

Kia Sportage si své zákazníky určitě najde. Velký podíl na tom bude mít kromě atraktivního vzhledu a prostornosti také zajímavá pořizovací cena, dobrá základní výbava a sedmiletá záruka. Na druhou stranu, výhled z vozu není úplně ideální a tlumení nerovností tu a tam není dobré, náročnější řidiče zklame také necitlivé řízení.

Kia Sportage

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1995 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:100 kW (136 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:319 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:181 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1600 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:584 980 Kč (4x4)
Martin Žemlička, Novinky

nahoru

AutoMoto:

Zloději ukradli nový Mercedes během dvaceti vteřin. Zmátli bezklíčový přístup

-

dnes 10:03 Mít klíč v kapse a jen sáhnout na kliku k odemčení auta...

Boj o reklamu v automobilech začal u Audi a Volva

-

dnes 08:01 Spojení automobilu a mobilního telefonu není tak stará...

Test Seatu Ibiza 1,0 TGI: Je skoro jako normální auto, ale spočítejte si návratnost

-

včera 11:19 Obrazem: Chcete-li jezdit v Seatu Ibiza na zemní plyn,...

Supersport dostal psychedelický interiér

-

včera 08:01 Carlex Design je firma, která se nezastaví před ničím....

Start-up Rivian slibuje rychlejší a levnější konkurenci pro Teslu Model X

-

25.5. 15:21 Firma Rivian existuje už devět let, ale až v příštím...

Citroën C5 Aircross přináší unikátní tlumiče a největší kufr své třídy

-

25.5. 13:47 Obrazem: S kapacitou až 720 litrů před sklopením...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Cestování Téma Počasí Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby