Domácí

Dolejš si při podání žaloby spletl vydavatelství

29.9.2009 15:04 Komunistický poslanec Jiří Dolejš si spletl vydavatelství. Jeho žaloba namířená proti Mladé frontě Dnes, jejíž novináři vyprovokovali politika k tomu, aby jednal o úplatku, netrefila daný cíl. Místo toho, aby podal žalobu na vydavatelství Mafra, zažaloval Mladou frontu a. s., která vydává mimo jiné ekonomický deník E15 nebo týdeník Sedmička. Informovala o tom v úterý mluvčí pražského městského soudu Martina Lhotáková.

Dolejš a další politici čelí podezření, že byli ochotni přijmout peníze za to, že změkčí novelu loterijního zákona. Informaci přinesla sobotní MfD, představitelé některých stran byli podle deníku ochotni za peníze změnit zákon při diskusi s reportérem vydávajícím se za majitele heren.

Lhotáková uvedla, že Dolejš v úterý podal k pražskému městskému soudu žalobu na ochranu osobnosti. "Žalovanou je Mladá fronta a.s.," řekla mluvčí. Důvodem žaloby je podle ní článek Co udělají politici za milión, který vyšel v sobotním vydaní MfD, v magazínu Víkend. MfD přitom vydává Mafra.

Lhotáková se k dalšímu postupu soudu odmítla vyjádřit. Pokud by však Dolejš na své žalobě v nynějším znění trval, s největší pravděpodobností by neuspěl. Soudy totiž v obdobných případech žaloby zamítají z důvodu nedostatku takzvané pasivní legitimace, tedy způsobilosti být žalován.

Dolejš žádá omluvu za "tiskovou chybu"

Podle žaloby byl rozhovor mezi Dolejšem a reportérem, který byl nahráván skrytou kamerou, v článku vytržen z kontextu. Tvrzení, že by Dolejš nabídl lobbing poslanců ve prospěch sponzora, kterého hrál reportér, je podle žaloby nedůvodné a nepravdivé, uvedla Lhotáková. Nic takového podle Dolejše ani z vyjádření nahraného kamerou nevyplývá. Podle žaloby jde o pokus napadnout Dolejše jako politika a poškodit KSČM v předvolebním období.

Dolejš v žalobě požaduje zveřejnění omluvy za "tiskovou chybu". Deník by měl také podle poslance napsat, že nikdy neuvedl, že bude lobbovat za KSČM, ani co by byl schopen udělat za milión korun, dodala Lhotáková.

Šustrova hlava padla

Vedle Dolejše se podezření týká i jeho stranického kolegy Čeňka Miloty, oba v úterý rezignovali na funkce místopředsedů KSČM. Oba chtějí své jméno očistit u soudu. V souvislosti s kauzou rezignoval i generální sekretář KDU-ČSL Jiří Stodůlka. Vstřícně se podle MfD zachoval také poslanec TOP 09 Ladislav Šustr. Ten později kromě složení mandátu ohlásil, že nebude ani na kandidátce TOP 09, kde původně pro sněmovní volby figuroval. 

Čtěte také: Šustr po "loterijním skandálu" složil mandát, nahradí ho Grůza

MfD vyslala za představiteli politických stran člověka, který se představil jako majitel sítě heren Jackpot. Nabízel jim milion korun za to, že uvedenou novelu upraví ve prospěch loterijních firem. Dolejš a Milota prý byli ochotni tyto peníze přijmout. Fiktivní podnikatel jednal i s představiteli dalších stran.

Novinky, ČTK

nahoru

Domácí:

Matějská pouť láká na obří kolotoč, padací věž či na ponorku

-

dnes 12:54 Video: V Praze na Výstavišti o víkendu začala Matějská...

Klausovo centrum muselo vrátit statisíce insolvenčnímu správci

-

dnes 12:21 Občanské sdružení Centrum pro ekonomiku a politiku...

Česko se probudilo do mrazivého rána, teploty spadly i pod minus 20

-

dnes 09:35 aktualizováno Česko se v neděli probudilo do mrazivého...

Odvolat Okamuru? Poslanci ANO rozpolceni

-

dnes 04:00 Babišovi poslanci se dostali do delikátní situace....

Naganský expres míří do muzea

-

dnes 02:30 Záchrana „Naganského expresu“ se po několika letech...

Účastníci piety na pražském Újezdě varovali před plíživým návratem totality

-

včera 19:30 Před plíživým návratem totality a umělým rozdělováním...



Stalo se Domácí Vaše zprávy Zahraniční Krimi Kultura Sport Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Kariéra Cestování Téma Počasí Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby