AutoMoto

Audi Q7 pro náročné od PPI

1.12.2006 11:44 Víte co znamená zkratka tuningové firmy PPI? Precision, Performance, Individuality - to je vyřešení této hádanky, a jak ukážeme na novém výtvoru PPI PS Q7, pravděpodobně říká pravdu.

Audi Q7 jsme měli v tuningové úpravě už několikrát. Většina z nich změnila terénní vůz na hodné nízký silniční sporťák, který má hodně slušný výkon. Pro příklad třeba něco z produkce Nothelle [celá zpráva] nebo JE Design [celá zpráva]. PPI je na tom velmi podobně. I tady nabízí firma pro každého zákazníka něco, co by se mu mohlo třeba líbit. Těm nejextrémnějším pak dodá vůz, jehož maximálka o notný kus přeskočí třístovku.

Plasty kolem dokola

Kdo touží po změně vizáže, ten se jistě pozastaví nad novými plasty po celé karoserii. Přední nárazník s ohromnými vstupy vzduchu extrémně snížil světlou výšku a parkování s tímto "SUV" u chodníku asi nebude zrovna jednoduché. Pro zákazníky jsou připraveny dvě různé sady mlhovek, stejně jako povrchové úpravy "lízátka" na spodní části.

Na zadním nárazníku zaujme velký difuzor, průběžný pás z tmavého chromu a čtveřice koncovek výfuku, který je od PPI také upraven.

Snížení světlé výšky má na svědomí nejen přední nárazník, ale i mohutné boční prahy, ve kterých jsou otvory na odvětrávání předních kotoučů.

Podvozek a kola

Mohutnými úpravami prošel podvozek. Ten je samozřejmě změněn podle přání zákazníka a podle výsledného výkonu motoru. Popíšeme tedy nejradikálnější úpravu. Vozy se vzduchovým pružením dostanou sportovní čip, který sníží světlost o 40 mm. Pokud bude chtít zákazník jet do mírného terénu, může tlačítkem na přístrojové desce zvednout vůz o 70 mm nahoru.

Brzdy dostaly samozřejmě posílení v duchu PPI. Kotouče známe už z jiných modelů - například A8. Jejich průměr 340 mm krotí osm pístků na přední nápravě.

Kola má PPI samozřejmě vlastního designu. Jednodílné ráfky PPI Formula o rozměru 10Jx22 mají na sobě nasazeny pneumatiky Michelin 4x4 Diamaris o rozměru 295/30 s rychlostním indexem přesahujícím 300 km/h.

Čtyři změny motoru

PPI připravil čtyři různé druhy úprav motorů. Dva se týkají vidlicového osmiválce 4,2 l, jeden turbodieselu a jedna úprava představuje pouze změnu výfukového systému. Největší výkon dosahuje úprava s dvojicí turbodmychadel - až  600 koní, tedy 447 kW.

A jaká je maximální rychlost? PPI zde taktně mlčí - pravděpodobně bude kolem 350 km/h (ale jen bůh ví, jak je to doopravdy) a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne pravděpodobně kolem 5 s. Slabší verze (309 kW) to zvládne za 6 s.

jč, Novinky

nahoru

AutoMoto:

Nejmenší automyčka na světě má za úkol pořádně otestovat lak

-

dnes 11:41 Video: I když počítačové simulace dokážou dnes zázraky,...

BMW v Sokolově postaví polygon pro testování autopilotů. Práci tam najdou stovky lidí

-

dnes 11:20 aktualizováno Německá automobilka BMW se chystá v...

Nová doba: Renault koupil podíl v knižním nakladatelství

-

dnes 09:12 To, že automobilky investují do výpočetních a...

EuroNCAP ukázal kompletní výsledky testů. Pět hvězdiček získala čtyři auta

-

včera 17:00 Nejnovější sada výsledků nárazových testů EuroNCAP...

Lamborghini Urus jako třídveřové kupé je nástin sportovní budoucnosti

-

včera 11:43 Urus má zdvojnásobit roční produkci značky...

V Nizozemsku vznikne limitovaná edice tesly. Bude jen 20 kusů

-

včera 09:37 Model S „Shooting Brake”, jak ho nazval autor skic,...



Stalo se Domácí Vánoce Vaše zprávy Zahraniční Krimi Sport Kultura Ekonomika Finance Žena Koktejl Komentáře Internet a PC AutoMoto Muži Věda a školy Bydlení Kariéra Cestování Téma Počasí Speciály Horoskop TV program

ZpětHlavní strana
Podmínky užití služby